Joogan abc

Flowjoogaa aloittelijoille – Oletko valmis rauhoittamaan mielen ja haastamaan kehoasi lempeästi ja vahvasti joogan avulla

Tunneilla opitaan joogan perusasentojen linjaukset, jotta harjoittelu on turvallista ja juuri sinun kehollesi sopivaa. Keskitytään oman hengityksen kuunteluun ja harjoitellaan mielen liikkeiden pysäyttämistä.

a) Ensimmäisellä tunnilla 18.8. paloitellaan Aurinkotervehdys liikesarja yksittäisiin asentoihin ja paneudutaan asentojen ydinkohtiin. Pysähdytään Alaspäin katsovaan koiraan ja etsitään asento, joka venyttää selkää, tuo hartioihin ja koko kehon takalinjaan lisää tilaa. Tunnilla keskitytään hengitykseen ja yhdistetään liike hengitykseen.

b) Seisoma-asennot ovat keskiössä toisella tunnilla 25.8.. Lonkkien liikkuvuus, jalkojen ja ylävartalon linjaukset sotureissa sekä tasapainoliikkeet ovat pääosassa tunnilla. Hyödynnetään seinää, joogatiiliä- ja vöitä asentojen löytämisessä. Kehitetään ja haastetaan mieltä ja kehoa tasapainoliikkeillä.

c) Kolmannella tunnilla 1.9. olkanivelen ja rintarangan liikkuvuus ovat punainen lanka, joka toteutuu Flowjooga-sarjassa luonnollisena osana. Tunnilla opitaan yhdistämään ylä- ja alavartalon liikkeet toisiinsa ja löytämään voima keskivartalosta. Kehitetään ja haastetaan mieltä ja kehoa käsitasapainoliikkeillä.

Tunneille pääset osallistumaan ryhmäliikuntamaksulla ja ilmoittautuminen avautuu ryhmäliikuntakalenteriimme viikkoa ennen tapahtumaa.

Joogapilates tuntiin on yhdistetty pilateksen ja joogan parhaat edut. Pilateksen keskivartaloa vahvistavat tehokkaat lihaskuntoliikkeet sekä joogan liikkuvuutta parantavat asanat.

Jooga tuo myös tunnille omaan kehoon keskittymistä ja mielen rauhoittamista ja Pilates kehonhallintaa ja ryhtiä parantavia liikkeitä.

Tunti on kevyt ja sopii vasta-alkajillekin.

Kehonhuolto

Kehonhuoltotunnilla parannat tasapainoa, liikkuvuutta ja kehonhallintaa. Tunnilla käydään läpi pitkäkestoisesti venytellen koko vartalon lihakset. Sopii kaikille.

Kahvakuula

Kahvakuulalla tehtävät harjoitteet kehittävät monipuolisesti niin jalkojen, keskivartalon kuin käsien lihaskuntoa. Kahvakuulalla tehtävät perusharjoitteet, kuten erilaiset heilautukset ja tempaukset harjaannuttavat lihasten yhteistyötä ja parantavat kehon koordinaatiota ja tasapainoa. Kahvakuulaharjoittelu nostaa sykkeen korkealle ja sen avulla voidaan kasvattaa myös aerobista kuntoa tekemällä pidempiä sarjoja. Rohkeasti mukaan kokeilemaan ja oppimaan lisää!

Kiintetys

Tunti joka yhdistää helppoa askellusta, sykettä nostavia aerobisia osioita ja lihaskuntoliikkeitä kehonpainolla ja vaihtuvilla välineillä. Tunti sopii kaikille!

Aukioloajat

 
ma, ti, ke ja pe 6-21
to 10-21
la ja su 10-19

Sivuoven aukioloajat

arkisin klo 21-23,
la ja su klo 6-10 sekä klo 19-23. 

Kuntosalilta tulee poistua klo 23 mennessä.

Kahvio on auki uimahallin aukioloaikojen puitteissa.

 

Poikkeusaukioloajat
Verkkokauppa

Verkkokauppa

Lataa uusi kuukausi tai
>osta 10 – kerran tuote

 

Lue lisää
bus

Näin pääset perille

Katso ajo-ohjeet ja julkisen liikenteen aikataulut

 

Aikatauluihin

Ajankohtaista

Rajamäen Uimahalli - Edelläkävijä